A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Only variable references should be returned by reference

Filename: core/Common.php

Line Number: 257

A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/z/zcfddd/locomotions.ru/public_html/system/core/Exceptions.php:185)

Filename: libraries/Session.php

Line Number: 675

A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/z/zcfddd/locomotions.ru/public_html/system/core/Exceptions.php:185)

Filename: libraries/Session.php

Line Number: 675

A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/z/zcfddd/locomotions.ru/public_html/system/core/Exceptions.php:185)

Filename: libraries/Session.php

Line Number: 675

Ford Model T

Ford Model T

/ Просмотров: 2679

Though Henry Ford’s name is often associated with the birth of both the automobile and the manufacturing assembly line, he actually invented neither. That said, it’s probably a fair statement to say that Henry Ford did invent the modern way of building automobiles, transforming them from novelty items for the wealthy into a means of affordable transportation for the masses. While it’s a bit over-reaching to say that without the Ford Model T there would be no modern automotive industry, it is safe to state that the industry (and the American landscape itself) would be radically different had the forward-thinking Model T – and the manufacturing methods it eventually embraced – not entered the market in the early years of the 20th century.

Хотя имя Генри Форда часто ассоциируется с рождением автомобиля и промышленного сборочного конвейер, он на самом деле не изобретал ни того, ни другого. Одним словом, это, вероятно, просто красочное изречение: говорить, что Генри Форд изобрёл современный способ производства автомобилей, трансформировав его из новых элементов роскоши в средство передвижения, доступное массам. Было бы совсем небольшим преувеличением сказать, что без Форда "Модель Т" могло бы не быть автомобильной индустрии, можно смело утверждать, что машиностроение (и даже американский пейзаж) отличался бы радикально, если бы опередившая своё время Модель Т - и промышленные методы, которые его создали - не поступила на рынок в начале 20-го столетия.

fair - базар, рынок; ярмарка, выставка; красивый, прекрасный (обычно о женщинах); светлый, белокурый; хороший, ясный; чистый, порядочный, честный, справедливый; абсолютный, окончательный, полный, в наивысшей степени;

statement - заявление, утверждение; официальный отчёт, бюллетень; мотивировка решений; показания; дача показаний

novelty - новизна, инновация, нововведение; мелкие дешёвые товары (галантерея, косметика, сувениры)

means - средство; способ, метод; возможность;

affordable - возможный; допустимый; по средствам

overreach - (overreach oneself) переоценить свои силы, взять на себя непосильную задачу; протягиваться, распространяться дальше (чего-л.) ; выходить за пределы; перехитрить, обмануть, провести

embrace - охватывать; включать; содержать; объятия

Henry Ford with a 1921 Model T. Images courtesy Ford Motor Company.

Production of the Ford Model T began in October of 1908 at Ford’s Piquette Avenue plant in Detroit, Michigan, but its actual design began some four years earlier. Building on the lessons learned from constructing the Models N, R and S, the Model T represented Henry Ford’s vision of affordable and reliable family transportation. It debuted at a price as low as $825, FOB Detroit, at a time when the average house sold for less than $6,000 and the average worker earned less than $500 annually. While consumers had less expensive options for new cars, none boasted the same use of vanadium steel used in the Model T; in fact, the only other automobiles to make use of the stronger steel alloy were French luxury cars, which sold for quite a bit more than the pedestrian Model T.

Производство Форма Модели Т началось в октябре 1908 на заводе на Пикетти Авеню в Детройте, Мичиган, но её фактическое проектирование началось примерно на 4 года раньше. Построенная на опыте разработки моделей N,R и S, Модель Т представила видение Генри Форда на доступные и надёжные семейные перевозки. Изначально цена начиналась с 825$ по формуле "FOB Detroit", в то время как дом в среднем продавался за 6000$, а рабочий в среднем зарабатывал чуть менее $500 в год. А то время как покупатели брали более дешевые варианты новых автомобилей, никто больше не мог похвастаться ванадиевым сплавом, который использовался в Модели Т; фактически, те немногие машины, которые могли позволить себе воспользоваться более крепкими сплавами были французские дорогие автомобили, которые продавались намного дороже, чем невзрачный Модель Т.

free on board (FOB) - это значит, что он 825$ стоил в Детройте. За доставку в другие части страны покупатель платил отдельно.

make use - воспользоваться

boast - хвастовство; предмет гордости; хвастать(ся), кичиться, похваляться

pedestrian - пешеходный, пеший; неинтересный, прозаичный

Ford’s advanced thinking wasn’t limited to just Model T production and materials, either. Power for the new automobile came from a 177-cu.in. inline four-cylinder engine that introduced the concept of a removable cylinder head, rated at 20 horsepower and bolted to a three-speed manual transmission (which featured two forward speeds and one reverse gear). Top speed under ideal conditions was said to be up to 45 MPH, while fuel economy was as high as 21 MPG, depending upon fuel type used. At a time when gasoline wasn’t always easy to find (especially in rural areas), Ford designed the Model T to have multi-fuel flexibility, giving it the capability of running on gasoline, kerosene or ethanol.

Однако продвинутое мышление Форда не ограничивалось только выпуском Модели Т и материалами. Силовым агрегатом нового автомобиля стал 177-куб. дюймовый 4-хцилиндровый двигатель, который представил концепцию сменной головки блока, на 30 лошадиных сил и прикрученной болтами трёхскоростной механической коробкой передач (с двумя скоростями вперёд и одной - назад). Максимальная скорость при идеальных условия составляла 45 миль в час (что-то около 80 км/ч), в то время как расход топлива составлял выше 21 мили на галлон (11.2 литра на 100 км), и зависела от типа используемого топлива. В то время как заправки не так то было легко найти (особенно в сельской местности), Форд спроектировал Модель Т, способную работать на любом топливе, будь то бензин, керосин или этанол.

capability - способность

1908 Ford Model T engine.

Despite popular urban myth, early Ford Model Ts were available in green, red, blue and gray; black wasn’t even offered as a color option until the car’s second year on the market. Henry Ford constantly looked for production efficiencies, however, and ultimately the Model T was available only in black as a means to further quicken the pace of assembly. Ford’s revolutionary idea about production was this: The more cars he could build in a given amount of time, the cheaper he could sell them to an awaiting public. In this regard, Henry Ford was perhaps the first industrialist willing to trade per-piece profit for outright sales volume, a truly radical concept at the time.

Неспотря на популярный городской миф, ранние Т-шки были доступны в зеленом, красном, голубом и сером цветах, черный даже не предлагался при покупке в первый год продаж. Генри Форд постоянно искал эффективность при производстве, и в конце концов Модель Т потом предлагалась только черная как способ быстрее покинуть сборочную линию. Революционная идея Форда насчет производства состояла в следующем: чем больше машин он мог построить в заданный промежуток времени, тем дешевле он мог продать их ожидающему народу. В связи с этим Генри Форд был, наверное, первый индустриалист, делавший деньги на объёмах продукции, действительно радикальная идея для того времени.

g.S.Всё просто: химия в то время не была так хорошо развита, а черная краска сохла гораздо быстрее, чем разноцветная. Излишний простой при сушке корпуса - это дополнительные расходы на содержание и заработную плату.

The first step towards Ford’s goal of optimized production occurred in 1910, when assembly of the Model T moved from Detroit to a new Ford manufacturing plant located in Highland Park. To call the facility vast would be a gross understatement; built on some 60 acres of land, the Highland Park plant contained a foundry, business headquarters, engine testing facility, manufacturing and storage facilities, all connected by a series of tunnels and fed by an on-site rail yard. Beneath the plant’s massive skylights and long expanse of windows, miles of conveyor belts, overhead cranes and trolleys ensured that material arrived where needed, when needed.

Первый шаг к цели Фрора по оптимизации производства случился в 1910, когда сборка Модели Т переместилась из Детройта в новый завод Форда с Хайланд Парк. Назвать комплекс обширным было бы большим приуменьшение: построенный на 60 акрах, завод в Хайлэнд Парк вмещал в сея литейный цех, офисы, испытательные здания для двигателей, производственные и складские помещения, всё соединённое серией тоннелей и снабжаемое местной железнодорожной станцией. Под массивными заводскими светильниками и длинными рядами окон мили конвейерных ремней, кранов над головой и вагонеток гарантировали, что материал прибывал туда, где оно нужен, и когда нужен.

facility - возможность, благоприятные условия; лёгкость, плавность; средства обслуживания, удобства; услуги

understatement - преуменьшение, занижение; сдержанное высказывание, замалчивание

gross - большой, крупный; толстый, тучный

foundry - литейная, литейный цех

expanse - простор, (широкое) пространство; ширь и простор; рост, распространение, расширение, экспансия

trolley - вагонетка; дрезина; ручная тележка, тачка

The Model T’s centennial celebration, 2008.

In 1913, Ford implemented the concept of a moving assembly line in Highland Park to further cut production times and boost output. Henry Ford didn’t pioneer this idea, but instead borrowed it from the meat packing industry after noting how efficiently hogs were butchered by stationary workers assisted by a moving line. Running at 44 inches per minute, Ford trimmed the time taken to produce a flywheel magneto from 20 minutes down to five minutes, reducing the number of workers needed in the process. By late 1913, the moving assembly line was applied to other areas of Model T production, cutting engine assembly time from 600 minutes to 226 minutes. On a stationary jig, assembling the Model T’s chassis took some 12.5 hours and required some 6,000 square feet of manufacturing space; switching to an automated line cut assembly time to 1.5 hours and trimmed needed space to just 300 square feet.

В 1913 году Форд применил идею подвижной сборочной линии в Хайлэнд Парк для уменьшения цикла производства повышения объёмов. Генри Форд не был пионером этой идеи, он просто позаимствовал её у мясоконсервной промышленности после того как заметил, насколько эффективно режут свиней неподвижные работники, которым помогает движущаяся лента. Двигающаяся на 44 дюйма в минуту (1.1 метра), Форд уменьшил время, требуемое для производства индуктора с 20 минут до 5, сократив количество работников, требуемых для процесса. К концу 2013 года движущаяся сборочная линия была применена на других участках, производящих детали Модели Т, уменьшив время сборки двигателя с 10 часов до 226 минут. На стационарном стенде сборка шасси Модели Т занимала 12.5 часов и требовала 6000 квадратных футов рабочего пространства; после переключения на автоматическую линию время уменьшилось до 1.5 часа а необходимое пространство сократилось до 300 квадратных футов.

boost - поддержка; рекламирование; поднимать, помогать подняться; помогать, поддерживать; рекламировать

output - продукция; выпуск изделий

meat packing industry - мясоконсервная промышленность

butcher - убойное животное; мясник; мясной магазин; безжалостно убивать, резать скот.

borrow - занимать, брать на время

jig - джига, жига (танец; музыка к танцу); проделка, шутка; двигаться толчками, подпрыгивать; рыболовный крючок; зажимное приспособление; сборочное приспособление (стенд); кондуктор, шаблон, отсадочная машин; ловить (рыбу) на крючок, ловить удочкой; черномазый, негр

Another of Henry Ford’s revolutionary ideas was “the $5.00 workday,” which nearly doubled the previous average wage ($2.34 per day) of an assembly line worker. Ford rolled this out on January 5, 1914, introducing it at the same time as a 40-hour workweek. While this seemed altruistic on the part of Henry Ford, perhaps his ultimate motivation for the hike in pay and the reduction in hours worked was to avoid an even costlier labor strike, like the one that had hit Studebaker in 1913. In the days following Ford’s announcement, 10,000 job seekers descended on Ford’s Highland Park factory, overwhelming the staff of its employment office. With no way to interview all the prospective employees for the few available jobs, Ford’s Highland Park employment office was forced to temporarily close its doors. Riots ensued, and dispersal of the crowd ultimately required the assistance of the Detroit Fire Department, which turned its high-pressure hoses on the crowd.

Другой революционной идеей Форда была "5$ за рабочий день", что примерно удваивало предыдущий заработок рабочих (2.34$ в день) на конвейере. Форд выдвинут её 5 января 1914 года, представив её в то же самое время, что и 40-часовую рабочую неделю. Может, это и выглядело как альтруизм Генри Форма, возможно, его первоначальной мотивацией для скачка в оплате и сокращении рабочих часов было желание избежать даже более затратной профсоюзной забастовки, вроде той, что поразила "Студебекер" в 1913-м. В последующие после заявления Форда дни 10000 соискателей сбежались к заводу Форда в Хайлэнд парк, переполнив его кадровый отдел. Не имея возможности собеседовать всех предполагаемых сотрудников на несколько доступных мест, кадровый отдел поспешил временно закрыть свои двери. Последовали бунты, и рассеять народ окончательно помогла только помощь пожарного департамента Детройта, который направил свои брандспойты на толпу.

wage - заработная плата (рабочих); возмездие, расплата; проводить (кампанию) , вести (войну) ; бороться (за что-л.); закладывать (вещи)

hike - длительная прогулка; экскурсия; путешествие пешком; поднимать, подскакивать

ultimate - последний, конечный; завершающий, окончательный; максимальный; первичный, первоначальный, исходный, основной

costly - дорогой, дорогостоящий

descend - спускаться, сходить; опускать, вести вниз; наступать, надвигаться (о сумерках, ночи); передаваться по наследству, переходить от (кого-л.)

prospective - будущий; ожидаемый, предполагаемый; самоходный; самодвижущийся

ensue - следовать; являться результатом; стремиться достичь

hose - рукав, кишка (для поливки) ; шланг; брандспойт

Meanwhile, Ford’s Model T was selling at an astonishing rate, thanks in part to the variety of configurations available and its oft-decreasing prices. At launch in late 1908, the Model T came in Touring, Runabout, Coupe and Town body styles, ranging in price from $825 (for the least expensive Runabout) to $1,000 (for the better-equipped Town variant). In 1912, Ford introduced the Model T Delivery, with an enclosed van-style body, at a price of just $700. Other Model T prices fell as production increased, too, and in 1912 the range began with the $590 Model T Roadster and topped out at the $900 Model T Town Car. With a few year-on-year exceptions, prices for the Ford Model T fell consistently throughout its production run, even as annual wages increased. When Model T production ended in 1927, prices ranged from $360 for the Runabout to $545 for the family-friendly Fordor body style.

Между тем Модель Т расхватывали как горячие пирожки, частично благодаря доступности множества конфигураций и её часто падающим ценам. С момента запуска в конце 1908 года автомобиль шел в корпусах "Турин", "Ранэбаут", "Купэ" и "Таун", варьируясь в цене от 825$ (от наименее дорогого "Ранэбаута") до 1000$ (за лучше всего экипированный вариант "Таун"). В 1912-м Форд представил Модель Т "Дэливири", начал выпускать Модель Т Родстер за 590$ и достиг вершины с Моделью Т Таун Кар за 900$. За исключением нескольких лет, цены на Форд Т падали постоянно в течении всего периода производства, в то время как ежегодные зарплаты росли. Когда производство завершили в 1927-м, цены варьировались от 360$ за "Ранэбаут" до 545$ за семейный "Фордор"

least - малейший, минимальный, наименьший

top out - достигать высшего уровня, высшей точки (о ценах, о курсе и т. п.; завершать строительство каркаса (здания и т. п. )

year-on-year - в годовом исчислении

1917 Model T, showing its versatility with the non-factory goat carrier.

Over the course of the Model T’s 19-year run, Henry Ford had managed to transform the automobile from a hand-built novelty affordable only by the wealthy to a mass-produced commodity, attainable by nearly anyone with an average-paying job. Along the way, Ford set production records, topping two million Model Ts built in 1917, five million in 1921 and a staggering 10 million in 1924; when production ended in 1927, more than 15 million Model Ts had been built, a record that stood until 1972 when the Volkswagen Beetle surpassed this production mark. The very consistency that had helped Ford to sell Model Ts ultimately became the car’s undoing; as the “Roaring Twenties” began to wind down, consumers were less and less enthralled by the car’s dated design and utilitarian functionality. Style was becoming important to car buyers, as were things like horsepower and braking ability, all areas where the Model T simply didn’t add up. Adding fuel to the fire, GM’s Alfred Sloan implemented a policy of yearly model changes, giving buyers more reasons to shop competing brand Chevrolet.

За весь 19-тилетний срок производства модели Т, Генри Форд трансформировал автомобиль из кустарной новинки, доступной только богачу, в товар массового потребления, доступный почти каждому со средним достатком (со средне оплачиваемой работой) . Параллельно Форд достиг производственных рекордов, построив 2 миллиона Моделей Т в 1917-м, 5 миллионов в 1921-м и ошеломив всех цифрой в 10 миллионов в 1924 году; когда закончилось производство в 1927 году, более 15 миллионов Моделей Т было построено, рекорд, который продержался до 1972 года, когда VW "Жук" превзошел эту марку. Очень логично, что то, что помогало Форду продавать Модель Т в конце концов и уничтожило машину, когда "Ревущие двадцатые" начали заканчиваться, покупатели всё меньше и меньше увлекались устаревшим дизайном этой машины и практичной функциональностью. Для покупателей автомобилей стал важным стиль, как были важны мощность и тормоза - области, в которых Модель Т просто не был силён. Масла в огонь подлил и Альфрэд Слоун из "Дженерл Моторс", применив политику ежедневного обновления модели, и дав покупателям больше причин покупать конкурирующий бренд "Шевроле".

attainable - достигаемый, достижимый

staggering - ошеломляющий, потрясающий

stagger - пошатывание, шатание

surpass - превосходить, превышать; обгонять

consistency - логичность, последовательность; стойкость, устойчивость; прочность, постоянство ; слаженность, взаимодействие; соответствие

undo - открывать, расстёгивать; развязывать; уничтожать ; разбирать, развинчивать (машину, механизм и т. п.); расстроить, взволновать; вывести из себя; заставить потерять самообладание

enthral -enthrall - покорять, порабощать; очаровывать, увлекать, захватывать

wind down - сводить на нет, "сворачивать" (какой-л. процесс, какую-л. деятельность); постепенно исчезать

dated - вышедший из употребления; устарелый, устаревший

ability - способность, возможность (делать что-л.)

add up - соответствовать, согласоваться; быть понятным, иметь смысл

Henry Ford himself was largely to blame for the Model T’s stagnation, believing that any changes to the do-it-all, utilitarian Model T would negate the car’s recipe for success. Despite the Model T’s forward-looking multi-fuel engine and use of electric lighting (after 1910), Ford steadfastly refused to implement more efficient hydraulic brakes and a larger or more powerful engine. When Ford begrudgingly ended Model T production in May of 1927 (displacing some 60,000 workers as the factory retooled to produce the Model A), critics believed that Ford’s long dominance of the affordable car market was over. Henry Ford’s next innovation, the Ford Model A, would soon prove them wrong.

Генри Форда долго обвиняли в застое Модели Т, за то, что он верил, что любые изменения в этом вечном, практичном автомобиле могут плохо сказаться на рецепте успеха. Несмотря на дальновидный мультитопливный двигатель модели Т и использование электрического освещения (после 1910 года), Форд категорически оказывался применить более эффективные гидравлические тормоза и более крупный или более мощный двигатель. Когда Форд неохотно закрыл её производство в мае 1927 (лишив места около 60000 работников, когда завод переоснастили для производства Модели А), критики верили, что долгое доминирование Форда на рынке доступных автомобилей закончилось. Новинка Генри Фора, Форд Модель А, вскоре доказал, что они ошибались.

negate - опровергать, отрицать, противоречить

recipe - рецепт

steadfast - твёрдый; прочный; устойчивый; постоянный

begrudge - жадничать, скупиться; завидовать

grudgingly - неохотно, нехотя, без желания

Had Henry Ford not implemented the moving assembly line, it’s likely that another manufacturer would have. Likewise, the issue of affordable transportation for the masses would have been embraced, sooner or later, by another make and model of automobile. That the Model T helped pioneer both, along with attributes like stronger steels, a separate cylinder head and engine block, and true multi-fuel functionality mean that the Model T will forever be remembered as a pioneering automobile that helped shape the future of both the automotive industry and the American landscape.

Если бы Генри Форд не применил конвейер, он был бы обычным фабрикантом. Так же, выпуск доступных транспортных средств для масс тоже был бы налажен, раньше или позже, кем-то других, и другой моделью. То, что Модель Т была первой в обоих случаях, наряду с такими атрибутами как более прочная сталь, съёмная головка блока (разделенные головка блока и блок цилиндров) и возможность использовать разные виды топлива, значит, что Модель Т будут всегда вспоминать как передовой автомобиль, который помог сформировать будущее и автоиндустрии, и американского ландшафта.

likewise - подобно, подобным образом 2) также

Kurt Ernst/hemmings.com

Источник: http://blog.hemmings.com/index.php/page/90/#sthash.oCZ4geab.dpuf

g.S. До нашего времени дожило очень много Фордов модели Т. И стоят они не так уж и дорого: по 8-10 тысяч американских долларов.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++

Ford Model T

Though Henry Ford’s name is often associated with the birth of both the automobile and the manufacturing assembly line, he actually invented neither. That said, it’s probably a fair statement to say that Henry Ford did invent the modern way of building automobiles, transforming them from novelty items for the wealthy into a means of affordable transportation for the masses. While it’s a bit over-reaching to say that without the Ford Model T there would be no modern automotive industry, it is safe to state that the industry (and the American landscape itself) would be radically different had the forward-thinking Model T – and the manufacturing methods it eventually embraced – not entered the market in the early years of the 20th c entury.

Production of the Ford Model T began in October of 1908 at Ford’s Piquette Avenue plant in Detroit, Michigan, but its actual design began some four years earlier. Building on the lessons learned from constructing the Models N, R and S, the Model T represented Henry Ford’s vision of affordable and reliable family transportation. It debuted at a price as low as $825, FOB Detroit, at a time when the average house sold for less than $6,000 and the average worker earned less than $500 annually. While consumers had less expensive options for new cars, none boasted the same use of vanadium steel used in the Model T; in fact, the only other automobiles to make use of the stronger steel alloy were French luxury cars, which sold for quite a bit more than the pedestrian Model T.

Ford’s advanced thinking wasn’t limited to just Model T production and materials, either. Power for the new automobile came from a 177-cu.in. inline four-cylinder engine that introduced the concept of a removable cylinder head, rated at 20 horsepower and bolted to a three-speed manual transmission (which featured two forward speeds and one reverse gear). Top speed under ideal conditions was said to be up to 45 MPH, while fuel economy was as high as 21 MPG, depending upon fuel type used. At a time when gasoline wasn’t always easy to find (especially in rural areas), Ford designed the Model T to have multi-fuel flexibility, giving it the capability of running on gasoline, kerosene or ethanol.

Despite popular urban myth, early Ford Model Ts were available in green, red, blue and gray; black wasn’t even offered as a color option until the car’s second year on the market. Henry Ford constantly looked for production efficiencies, however, and ultimately the Model T was available only in black as a means to further quicken the pace of assembly. Ford’s revolutionary idea about production was this: The more cars he could build in a given amount of time, the cheaper he could sell them to an awaiting public. In this regard, Henry Ford was perhaps the first industrialist willing to trade per-piece profit for outright sales volume, a truly radical concept at the time.

The first step towards Ford’s goal of optimized production occurred in 1910, when assembly of the Model T moved from Detroit to a new Ford manufacturing plant located in Highland Park. To call the facility vast would be a gross understatement; built on some 60 acres of land, the Highland Park plant contained a foundry, business headquarters, engine testing facility, manufacturing and storage facilities, all connected by a series of tunnels and fed by an on-site rail yard. Beneath the plant’s massive skylights and long expanse of windows, miles of conveyor belts, overhead cranes and trolleys ensured that material arrived where needed, when needed.

In 1913, Ford implemented the concept of a moving assembly line in Highland Park to further cut production times and boost output. Henry Ford didn’t pioneer this idea, but instead borrowed it from the meat packing industry after noting how efficiently hogs were butchered by stationary workers assisted by a moving line. Running at 44 inches per minute, Ford trimmed the time taken to produce a flywheel magneto from 20 minutes down to five minutes, reducing the number of workers needed in the process. By late 1913, the moving assembly line was applied to other areas of Model T production, cutting engine assembly time from 600 minutes to 226 minutes. On a stationary jig, assembling the Model T’s chassis took some 12.5 hours and required some 6,000 square feet of manufacturing space; switching to an automated line cut assembly time to 1.5 hours and trimmed needed space to just 300 square feet.

Another of Henry Ford’s revolutionary ideas was “the $5.00 workday,” which nearly doubled the previous average wage ($2.34 per day) of an assembly line worker. Ford rolled this out on January 5, 1914, introducing it at the same time as a 40-hour workweek. While this seemed altruistic on the part of Henry Ford, perhaps his ultimate motivation for the hike in pay and the reduction in hours worked was to avoid an even costlier labor strike, like the one that had hit Studebaker in 1913. In the days following Ford’s announcement, 10,000 job seekers descended on Ford’s Highland Park factory, overwhelming the staff of its employment office. With no way to interview all the prospective employees for the few available jobs, Ford’s Highland Park employment office was forced to temporarily close its doors. Riots ensued, and dispersal of the crowd ultimately required the assistance of the Detroit Fire Department, which turned its high-pressure hoses on the crowd.

Meanwhile, Ford’s Model T was selling at an astonishing rate, thanks in part to the variety of configurations available and its oft-decreasing prices. At launch in late 1908, the Model T came in Touring, Runabout, Coupe and Town body styles, ranging in price from $825 (for the least expensive Runabout) to $1,000 (for the better-equipped Town variant). In 1912, Ford introduced the Model T Delivery, with an enclosed van-style body, at a price of just $700. Other Model T prices fell as production increased, too, and in 1912 the range began with the $590 Model T Roadster and topped out at the $900 Model T Town Car. With a few year-on-year exceptions, prices for the Ford Model T fell consistently throughout its production run, even as annual wages increased. When Model T production ended in 1927, prices ranged from $360 for the Runabout to $545 for the family-friendly Fordor body style.

Over the course of the Model T’s 19-year run, Henry Ford had managed to transform the automobile from a hand-built novelty affordable only by the wealthy to a mass-produced commodity, attainable by nearly anyone with an average-paying job. Along the way, Ford set production records, topping two million Model Ts built in 1917, five million in 1921 and a staggering 10 million in 1924; when production ended in 1927, more than 15 million Model Ts had been built, a record that stood until 1972 when the Volkswagen Beetle surpassed this production mark. The very consistency that had helped Ford to sell Model Ts ultimately became the car’s undoing; as the “Roaring Twenties” began to wind down, consumers were less and less enthralled by the car’s dated design and utilitarian functionality. Style was becoming important to car buyers, as were things like horsepower and braking ability, all areas where the Model T simply didn’t add up. Adding fuel to the fire, GM’s Alfred Sloan implemented a policy of yearly model changes, giving buyers more reasons to shop competing brand Chevrolet.

Henry Ford himself was largely to blame for the Model T’s stagnation, believing that any changes to the do-it-all, utilitarian Model T would negate the car’s recipe for success. Despite the Model T’s forward-looking multi-fuel engine and use of electric lighting (after 1910), Ford steadfastly refused to implement more efficient hydraulic brakes and a larger or more powerful engine. When Ford begrudgingly ended Model T production in May of 1927 (displacing some 60,000 workers as the factory retooled to produce the Model A), critics believed that Ford’s long dominance of the affordable car market was over. Henry Ford’s next innovation, the Ford Model A, would soon prove them wrong.

Had Henry Ford not implemented the moving assembly line, it’s likely that another manufacturer would have. Likewise, the issue of affordable transportation for the masses would have been embraced, sooner or later, by another make and model of automobile. That the Model T helped pioneer both, along with attributes like stronger steels, a separate cylinder head and engine block, and true multi-fuel functionality mean that the Model T will forever be remembered as a pioneering automobile that helped shape the future of both the automotive industry and the American landscape.

Оставьте комментарий!

grin LOL cheese smile wink smirk rolleyes confused surprised big surprise tongue laugh tongue rolleye tongue wink raspberry blank stare long face ohh grrr gulp oh oh downer red face sick shut eye hmmm mad angry zipper kiss shock cool smile cool smirk cool grin cool hmm cool mad cool cheese vampire snake excaim question

Комментарий будет опубликован после проверки

Имя и сайт используются только при регистрации

(обязательно)